خشکشویی های اینترنتی و هشدار مجدد نسبت به فعالیت آنها | خشکشویی های آنلاین و مشکلات
خشکشویی های اینترنتی (خشکشویی های آنلاین) رئیس اتحادیه خشک شویی و لباسشویی مجددا نسبت به استفاده از خدمات خشک شویی های اینترنتی و به اصطلاح آنلاین هشدار داد و تصریح کرد که این واحدها فقط یک واسطه هستند و بهداشت و کیفیت را رعایت نمی کنند.
ابوالفضل رجب زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره شرایط واحدهای صنفی خشک شویی اظهار کرد: صنف خشک شویی در رکود به سر می برد و کاری از سوی مشتری ها به واحدهای صنفی سپرده نمی شود.
وی ادامه داد: در زمانی که کسب وکار با افت مواجه شود، میزان خرید مواد شوینده کاهش می یابد و از سوی دیگر افزایش قیمت ارز به ویژه دلار قیمت مواد شوینده را افزایش داده که در نهایت این مسائل منجر شده میزان خرید مواد شوینده و داروهای کمکی شستشو به شدت کاهش یابد.
به گفته رجب زاده، تعمیر و قطعات دستگاه های مورد استفاده در واحدهای صنفی با افزایش قیمت روبرو بوده که در بازار فعلی، شرایط به گونه ای رقم خورده که تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی با افت فعالیت و تعطیلی مواجه شده اند.
رئیس اتحادیه خشک شویی و لباسشویی تهران، ارتقای فناوری تولید ماشین های لباسشویی و اتوهای خانگی را در افت رجوع مردم به واحدهای خشک شویی را بی تأثیر دانست و گفت: شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم در میزان رجوع افراد به واحدهای خشک شویی بسیار تأثیرگذار است و میزان فعالیت واحدهای خدماتی همچون خشک شویی ارتباط مستقیم با میزان درآمد و هزینه خانواده ها دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا ورود فناوری و فضای مجازی به صنف خشک شویی بر فعالیت واحدهای صنفی تأثیرگذار بوده است، بیان کرد: فعالیت چنین واحدهایی مورد قبول اتحادیه نیست و فضای مجازی و خدمات خشک شویی بر پایه فضای مجازی کمک خاصی به این صنف نداشته و مشکلاتی را به همراه داشته است.
رجب زاده تصریح کرد: اکثر خشک شویی های آنلاین بدون واحدهای صنفی فعالیت می کنند و فقط یک واسطه هستند که جنس را از مشتری دریافت و برای دریافت سود بیشتر، اجناس را در اختیار واحدهای بدون جواز کسب قرار می دهند.
او افزود: حجم قابل توجهی از خدمات خشک شویی های آنلاین بدون کیفیت هستند و در اصطلاح اجناس فقط آب شور می شوند.
رئیس اتحادیه خشک شویی و لباسشویی یادآور شد: نرخ مصوب برای خدمات خشکشویی در سال گذشته افزایش یافت که این نرخ برای هفت قلم کالای معمولی است و مابقی اجناس به صورت توافقی بین مشتری و واحد صنفی تعیین قیمت می شود و در صورت اعتراض مشتری، اتحادیه در مورد قیمت، نظر کارشناسی ارائه خواهد کرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید؟احساس رایگان برای کمک!