4.8/5 - (10 امتیاز)

چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت؟

What should not be thrown in a washing machine?

چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت ؟ سوالی است که برای اکثر مخاطبان بوجود می آید که کدام البسه و سایر منسوجات را با انداختن در ماشین لباسشویی و شستشوی خانگی خراب می کنند و باید حتما به خشکشویی های معتبر جهت خشکشویی و شستشو ارائه دهند و کدام را می توانند در ماشین لباسشویی منزل شستشو نمایند و احتمال خراب شدن کمتری دارند.

 

چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت

 

مقاله چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت را با چند سوال آغاز می کنیم:

آیا می دانید انداختن بعضی از لباس ها در ماشین لباس شویی خانگی باعث آسیب به آن ها می شود؟

آیا می دانید چه لباس هایی را نباید در لباسشویی خانگی انداخت؟

آیا می دانید انداختن بعضی از لباس ها در ماشین لباس شویی سلامت ما را تهدید می کند؟

آیا می دانید شستشوی پتو و لحاف کوچک یا بزرگ در لباسشویی خانگی به دلیل سنگین شدن وزن آن پس از خیس شدن باعث فشار سنگین به لباسشویی و خراب شدن لباسشویی در کوتاه مدت می شود؟

آیا می دانید شستشوی انواع کت و پالتو و البسه پشمی در لباسشویی خانگی باعث خراب شدن البسه می شود؟

چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت و به خشکشویی معتبر مراجعه کرد؟

 

اصول و نکاتی که باید در استفاده از ماشین لباس شویی خانگی رعایت کرد در ادامه آمده است:

خیلی خوب می شد اگر می توانستیم همه لباس های چرک را در ماشین لباس شویی بیندازیم و تمیز تحویل بگیریم اما اصولی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنیم تا لباس هایمان یا ماشین لباسشویی خانگی آسیب نبینند. بعضی از این اصول را حتما می دانید و رعایت می کنید مثلا چیزهایی که باید با دست شسته شوند مثل جوراب و مایو که مستعد نخکش شدن و پاره شدن هستند. اما چیزهای دیگری هم هستند که ممکن است اطلاع نداشته باشید که نباید در ماشین لباس شویی شسته شوند. از شما دعوت می کنیم با مطالعه مقاله ذیل در وب سایت خشکشویی مهروز درمورد اینکه چه چیزهایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت بیشتر بدانید.

 

 

توجه:
انجام نادرست و ناقص برخی از کارهای ذکر شده در این مقاله حتی با کوچکترین اشتباه می تواند منجر به خراب شدن لباس یا ماشین لباسشویی شود، لذا توصیه می کنیم حتما نکات را با دقت بخوانید و اگر حتی یک درصد از انجام کار شک دارید کاری روی لباس انجام ندهید که باعث خسارت شود، خشکشویی مهروز در رابطه با مشکلات احتمالی که ممکن است توسط مخاطب به البسه یا ماشین لباسشویی وارد شود هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد و ارائه مقاله صرفا جهت کمک به مخاطب در برطرف کردن مشکلات جزئی توسط مخاطب می باشد باید در حین انجام این کارها دقت کامل شود و جنس لباس به درستی تشخیص داده شود اگر مطمئن نیستید لباس خود را به نزدیک ترین خشکشویی مورد اعتماد خود بسپارید و از اطمینان به خشکشویی های اینترنتی غیرمجاز که مورد تایید اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران نیستند بپرهیزید.

 

موارد ذیل را نباید در لباسشویی خانگی انداخت و حتما باید به خشکشویی مورد اعتماد مراجعه کرد

شستشوی بالش فومی

حرکات ماشین لباس شویی می تواند به بالش های مموری فوم آسیب زده و حتی آنها را تکه تکه کند، پس بالش فومی تان را در لباس شویی نگذارید، مگر اینکه روی برچسب آن قید شده باشد مجاز به این کار هستید. مموری فوم به طور طبیعی ضد آلرژی و مقاوم به مایت های خانگی است و این بالش ها نسبت به بالش های معمولی، مدت بسیار طولانی تری تمیز می مانند.

توصیه می کنیم بالش های فومی تان را یک یا دو بار در سال فقط لکه برداری کنید یعنی تنها قسمتی که نیاز به پاکسازی دارد را تمیز کنید. یک راه دیگر هم اینکه اگر روی برچسب بالش توصیه شده که آن را با دست بشویید، آن را در یک تشت بزرگ پر از آب گذاشته و با پودر بدون رایحه و ضد آلرژی شستشو دهید. بعد از تمیز کردن و آبکشی، به آرامی آن را بچلانید تا آب زیادی از آن خارج شود اما مراقب باشید تغییر شکل ندهد و سپس روی خشک کن یا در مجاورت هوا خشک کنید.

 

شستشوی هر چیزی که کُرک و موی حیوان روی آن است

جدا کردن مو حیوانات از روز پارچه و لباس واقعا کار سختی است اما انداختن لباسی که موی حیوان خانگی تان به آن چسبیده است، فقط شرایط را بدتر می کند. موی حیوان اگر خیس شود هم بیشتر به لباس می چسبد و هم به مخزن لباس شویی، و حتی ممکن است مسیرهای تخلیه را ببندد و به مرور زمان از کارآیی و عملکرد ماشین لباس شویی تان کم کند. توصیه می کنیم قبل از اینکه لباس یا پارچه ای را موی حیوان به آن چسبیده داخل لباس شویی بیندازید، اول با استفاده از یک رولر پُرزگیر یا نوار چسب موها را جدا کنید. اگر این ابزار را ندارید می توانید دستکشی را خیس کنید و روی لباس بکشید.

 

شستشوی هر چیزی که لک یا اثری از ماده ی قابل اشتعال دارد

همیشه مواد قابل اشتعال را از ماشین لباس شویی دور نگه دارید مثلا گازوئیل، روغن موتور یا روغن پخت و پز، تینر و الکل، چون خشک کن لباس شویی دشمن لباس شما خواهد شد؛ گرمای زیاد خشک کن می تواند باعث سوختگی لباس شود، حتی ممکن است جرقه بزند و منفجر شود.

توصیه می کنیم قسمت مورد نظر را با یک محلول لکه بر مناسب پاکسازی کنید و چند دقیقه صبر کنید. اگر بوی ناشی از لکه برطرف شده بود می توانید لباس را در ماشین لباس شویی بیندازید. در غیر اینصورت همیشه بهترین کار این است که شستشو با دست و در آب گرم انجام شود، آب گرم به برطرف کردن لکه کمک می کند.

توصیه می کنیم برای جلوگیری از آسیب به لباس یا ماشین لباسشویی خود، در چنین مواردی حتما باید لباس یا پارچه را به یک خشکشویی معتبر بسپارید.

 

شستشوی یراق دوزی و برودری دوزی شده ها

لباس ها یا پارچه های ظریفی که یراق دوزی، ملیله دوزی یا برودری دوزی شده اند نباید در ماشین لباس شویی شسته شوند زیرا حرکات ماشین می تواند به این آیتم ها آسیب بزند. پیرایه های حساس و ظریف ممکن است در داخل لباس شویی در تماس با زیپ و دکمه و … لباس های دیگر پاره و کنده شوند.

توصیه می کنیم به همان توصیه ی قدیمی و همیشگی عمل کنید! با دست بشویید. ضمنا برخی از چنین آیتم هایی روی برچسب شان ذکر شده: فقط خشکشویی، در چنین مواردی حتما باید لباس یا پارچه را به یک خشکشویی معتبر بسپارید و از آنها بخواهید قسمت یراق دوزی یا برودری دوزی شده را با فویل بپوشانند تا توسط محلول های شیمیایی در پروسه ی خشکشویی خراب نشوند.

 

شستشوی پتو، لحاف، روتختی، پرده و سایر البسه و منسوجات بسیار بزرگ

اگر می بینید چیزی که می خواهید در لباس شویی بیندازید، فضایی برای حرکت داخل مخزن ندارد این کار را نکنید، چون تمیز نخواهد شد. دستگاه های واحدهای خشکشویی و سفیدشویی، بزرگ می باشند و البسه و منسوجات بزرگ به راحتی داخل این دستگاه ها باز می شوند و شستشو و تمیز می شوند درحالیکه در لباسشویی خانگی به دلیل فضای کم داخل لباسشویی، امکان حرکت البسه بزرگ به راحتی وجود ندارد و همچنین خوب باز نمی شوند و تیز نمی شوند از طرفی، به ماشین لباسشویی خانگی و مخصوصا بلبرینگ و موتور لباسشویی خسارات بزرگی وارد می شود.

توصیه می کنیم برای جلوگیری از آسیب به پتو، لحاف، روتختی، پرده و سایر البسه و منسوجات بسیار بزرگ یا ماشین لباسشویی خود، در چنین مواردی حتما باید لباس یا پارچه را به یک خشکشویی معتبر که تک شوری پتو، لحاف، روتختی، پرده و سایر البسه و منسوجات بسیار بزرگ (شسشتوی تک در ماشین لباسشویی صنعتی) را انجام می دهد بسپارید.

 

شستشوی هر چیزی که از پشم و مخمل و کشمیر درست شده

این الیاف طبیعی و حساس مناسبتی با حرکات تند و سابنده ی ماشین لباس شویی ندارند و ممکن است بدفُرم و گوریده و کشیده شوند، حتی تنها با یک بار شستشو! حتی ممکن است آب هم بروند.

توصیه می کنیم برای جلوگیری از آسیب به البسه از جنس پشم و مخمل و کشمیر، در چنین مواردی حتما باید لباس یا پارچه را به یک خشکشویی معتبر بسپارید.

 

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباس شویی

به ندرت پیش می آید که کپک ها در محیط های خشک تولید و تکثیر شوند اما همواره فضاهای مرطوب، محل مناسبی برای تعولید و تکثیر انواع مختلفی از کپک ها هستند. برخورد این کپک ها با بدن نیز موجب بروز خارش چشم ها، خس خس سینه و احتقان در افراد می شود. این حالت به خصوص در افراد مبتلا به آلرژی گسترده تر خواهد بود. بنابراین برای پیشگیری از تکثیر و تولید کپک ها در ماشین لباس شویی، پس از پایان شست و شو، در آن را به طور کامل باز بگذارید تا بخار و هوای داخلی ماشین به طور کامل خارج شود. علاوه بر آن باید قسمت لاستیکی دور در را هم با دستمال خشک کنید.

یکی از اشتباهاتی که بیشتر خانم های خانه دار به دلیل مشغله زیاد مرتکب آن می شوند، رها کردن لباس های شسته شده در ماشین بعد از پایان کار شست و شو است. البته این افراد حتما نمی دانند که بیش از 30 دقیقه ماندن لباس های خیس داخل ماشین مساوی است با تولید کپک ها و بسیاری از باکتری های آلرژی زا. بنابراین زمانی که در خانه هستید و فرصت دارید، ماشین لباسشویی را روشن کنید و بعد از پایان شست و شو بدون فاصله، لباس ها را پهن کنید.

رطوبت، عرق و آلودگی لباس های کثیف موجب تولید میکروب ها و نفوذ آنها داخل لباس ها می شود. بنابراین لباس های نشسته را برای آخر هفته داخل فضای بسته ماشین انباشته نکنید. پر کردن ماشین با لباس های کثیف از خطاهای شایعی است که خانم ها به خصوص آنها که شاغلند بسیار مرتکب می شوند. میکروب ها در محفظه های ریز لباس ها رخنه می کنند و در فرصتی مناسب فعالیتشان را آغاز می کنند و بی آنکه شما ببینید و متوجه شوید، زمینه ساز ایجاد بیماری در شما و خانواده تان می شوند.

خشکشویی و سفیدشویی مهروز : تهران – شهرک اکباتان – فاز 1 – کوی بیمه – بیمه چهارم (شهید فلسفی) – پایین تر از چهارراه عظیمی – نبش کوچه تیرداد – پلاک 70.2 – خشکشویی مهروز

سایت خشکشویی مهروز، به نشانی https://mehrozlaundry.ir ، خشکشویی و سفیدشویی مهروز ارائه کلیه خدمات خشکشویی و سفیدشویی به اهالی شهرک اکباتان ، کوی بیمه و شهرک آپادانا ، برای ارتباط با خشکشویی مهروز روی تماس با خشکشویی مهروز کلیک کنید ، برای سفارش اینترنتی درخواست خشکشویی و سفیدشویی لباس روی سفارش اینترنتی خشکشویی و سفیدشویی لباس، کلیک کنید. آدرس سایت خشکشویی مهروز را به دوستان خود معرفی کنید.

برخی از خدمات خشکشویی و سفیدشویی مهروز:

خشکشویی کت و شلوار , خشکشویی کت , خشکشویی کت و شلوار هاکوپیان , خشکشویی ژاکت، بلوز و تیشرت , خشکشویی پیراهن مردانه , خشکشویی پیراهن , خشکشویی شلوار , خشکشویی کیف , خشکشویی کفش , خشکشویی عروسک , خشکشویی روفرشی , خشکشویی کت و دامن , خشکشویی لباس مجلسی , خشکشویی مانتو و شلوار , خشکشویی مانتو , خشکشویی پیراهن زنانه , خشکشویی چادر و مقنعه , خشکشویی پتو , خشکشویی لحاف , خشکشویی روتختی , خشکشویی هاکوپیان , خشکشویی آنلاین , خشکشویی اینترنتی , خشکشویی لباس عروس , خشکشویی کاپشن چرم، معمولی و پر , خشکشویی پالتو , خشکشویی اورکت , خشکشویی بارانی , خشکشویی پرده , رنگرزی لباس , خیاطی و تعمیرات لباس , خشکشویی کت و شلوار در اکباتان و بیمه , خشکشویی کت در اکباتان و بیمه , خشکشویی کت و شلوار هاکوپیان در اکباتان و بیمه , خشکشویی ژاکت، بلوز و تیشرت در اکباتان و بیمه , خشکشویی پیراهن مردانه در اکباتان و بیمه , خشکشویی پیراهن در اکباتان و بیمه , خشکشویی شلوار در اکباتان و بیمه , خشکشویی کیف در اکباتان و بیمه , خشکشویی کفش در اکباتان و بیمه , خشکشویی عروسک در اکباتان و بیمه , خشکشویی روفرشی در اکباتان و بیمه , خشکشویی کت و دامن در اکباتان و بیمه , خشکشویی لباس مجلسی در اکباتان و بیمه , خشکشویی مانتو و شلوار در اکباتان و بیمه , خشکشویی مانتو در اکباتان و بیمه , خشکشویی پیراهن زنانه در اکباتان و بیمه , خشکشویی چادر و مقنعه در اکباتان و بیمه , خشکشویی پتو در اکباتان و بیمه , خشکشویی لحاف در اکباتان و بیمه , خشکشویی روتختی در اکباتان و بیمه , خشکشویی هاکوپیان در اکباتان و بیمه , خشکشویی آنلاین در اکباتان و بیمه , خشکشویی اینترنتی در اکباتان و بیمه , خشکشویی لباس عروس در اکباتان و بیمه , خشکشویی کاپشن چرم، معمولی و پر در اکباتان و بیمه , خشکشویی پالتو در اکباتان و بیمه , خشکشویی اورکت در اکباتان و بیمه , خشکشویی بارانی در اکباتان و بیمه , خشکشویی پرده , رنگرزی لباس , خیاطی و تعمیرات لباس

آدرس خشکشویی مهروز

تهران – شهرک اکباتان – فاز 1 – کوی بیمه – بیمه 4 (فلسفی) – پایین تر از چهارراه عظیمی – نبش کوچه تیرداد – پلاک 70.2 – خشکشویی مهروز

تلفن خشکشویی مهروز

44699661

وب سایت خشکشویی مهروز

www.mehrozlaundry.ir

کانال خشکشویی مهروز در شبکه های اجتماعی

@mehroz_laundry

 

 

What should not be thrown in a washing machine? It is a question for the majority of audiences who wreck clothes and other textiles by throwing them in a washing machine and household washing and must surely provide laundry and laundry laundry laundry which can be washed in the washing machine at home. They are less likely to be damaged.

 

 

کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *